Tienercontacten en Individuele Coaching
- Om de relatie leerling-coach zo open mogelijk te houden, worden op Park Uniek vanaf het eerste middelbaar frequent tienercontacten georganiseerd. Met behulp van een vragenlijst die inspeelt op de noden van het moment, voeren de leerling en de coach een individueel gesprek. Zo kan de coach sneller bijspringen op de manier die nodig is voor de leerling. Tegelijk staan de tienercontacten symbool voor onze open communicatie. De leerlingen worden ook bewust van de groeikansen die ze kunnen nemen: ze reflecteren over hun gedrag, hun gevoelens, studiehouding, studiemethode…
- Vanaf de tweede graad staat dat overleg nog frequenter op het programma. Voortaan wordt over Individuele Coaching gesproken. De coach spreekt wekelijks een 3 à 4 leerlingen, eveneens gebaseerd op een vragenlijst of thema. Vanaf de tweede graad voelen jongeren zich vaak geremd om zich openlijk in de klas uit te spreken over bepaalde bezorgdheden. We merken dat het daarom nog belangrijker is om een vast maar laagdrempelig overlegmoment in te plannen.